mandag 2. mai 2011

Informasjon til folket

En del av skoleåret på Hald er å informere om det vi har opplevd, landet vi har vært i, hva vi har jobbet med og den organisasjonen vi har samarbeidet med. 

I dag har jeg vært på Sola skole. Jeg har snakket for et par klasser, hvor jeg har vist bilder både fra barnehjemmet og Uganda. Jeg tok også med noen bilder av noen dyr jeg så da jeg var på safari med familien, bl.a. et bilde av en impala og et vortesvin. Jeg tenkte at dette ville være litt spennende for barneskoleelever (og det var det). Da jeg var ferdig å snakke kom det en liten gutt bort til meg. Han virket begeistret og sa (nå må dere lese med Stavangerdialekt, det blir ikke rett hvis ikke) ”Far min har hatt ein impala. Og eg, eg har hatt ei vorta!”

Jeg måtte le litt da jeg kom ut av rommet. Å, som den lille hjernen må ha tenkt! Her hadde han sittet og funnet noe til felles med dyr i Afrika, tenk så flott!


Impala


Vortesvin









Fasit (guttens tankegang): Impala er en bilmodell (den skjønte jeg ikke før etterpå), et vortesvin har vorter


Impala hentet fra Wikipedia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar