tirsdag 14. desember 2010

Ragnhild og Ragnhild på nye eventyr 3

På mandag 6. desember bestemte jeg og Ragnhild Camilla oss for å dra ut til Nyenga Children’s Home. Vi står opp tidlig som vanlig (jeg klarer aldri å sove lenger enn til 8…) Med et par hint om hvor vi skal setter vi ut i den store verdenen. Først ut er en stor matato (dette var en liten buss). Vi setter oss inn og venter på at den skal fylles opp før vi drar med retning mot byen Jinja. Selvfølgelig havner jeg mellom en mann med sprikende bein og en dame med giga rumpe. Hele venstre bein sovner, men 1,5 timer på denne bussen er jo bare peanuts til hva jeg er vant til nå.


Fremme i Jinja venter en ny matato. Denne gangen var det den normale størrelsen, med plass til 14 passasjerer (selv om det alltid er flere på). Denne tar oss til Nyenga, som ligger litt under 2 mil utenfor Jinja. Deretter er tar vi en boda boda ut til barnehjemmet. Nå er vi skikkelig ute på landet. Vi kjører forbi jordhytter, men det er utrolig fint der ute også.

Vi kommer frem til barnehjemmet og blir møtt av hyggelige ansatte, herlige barn og Kari, søsteren til en av de som driver dette barnehjemmet. Vi fikk omvisning av barnehjemmet, god poscho og bønner og fikk høre litt om hva de driver på med her ute.



G-nuts (peanøtter på norsk) rett i fra bakken!

Etter nyttår skal jeg tilbake hit og jobbe frem til slutten av april. Det blir bra!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar