søndag 23. januar 2011

Location: Nyenga

Jeg lever og nå er det tid for masseblogging!

Etter en veldig koselig jul hjemme i Norge dro jeg tilbake til Uganda tidlig 4. januar. Jeg befinner meg nå på Nyenga (du finner det på Google Earth), hvor jeg bor sammen med Magne og Anne-Mette. Vi reiste ned sammen og utover våren kommer det også en god del andre som skal tilbringe tid her. Så dette er kos!

Jeg arbeider nå som frivillig på Nyenga Children’s Home. Huset jeg bor i ligger rett ved siden av barnehjemmet så det er ikke lang vei til jobb! Jeg prøver å sette meg inn i rutiner, slik at jeg skal kunne hjelpe til så godt som mulig. Til nå har jeg hjulpet litt til på kjøkkenet, vært med på åkeren/i hagen og lekt med ungene. Mandag til torsdag er jeg også med i en engelskklasse (som lærer riktig nok). Det er skoleferie i Uganda nå, så denne klassen har ferieundervisning.

Jentebygget til høyre og hovedhuset i midten 

Mitt nye hjem 

Utsikt fra vinduet en fin morgen 

Naboungene leker på terassen 

Solen går ned over maisåkeren 

Toget som går bak huset

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar