søndag 30. januar 2011

Utflukt til Nilens kilde

På fredag dro Nyenga Children's Home (ansatte inkludert) til Nilens kilde. Maten var laget på forhånd, klærne var vasket og strøket og bilene som skulle kjøre oss kom en time etter skjema (men hvem legger vel merke til sånt?)

Selve bilturen var en happening for ungene. Da vi kom frem ble vi vist rundt av en (jeg tror han var guide). Vi stoppet ved Ghandi monumentet, så hvor Speke hadde sett på Nilens kilde ganske lenge og fortsatt så til vårt piknikområde. Der ble vi underholdt med diverse countrymusikk resten av dagen (ikke live, riktignok).

Etter å ha spist (bl.a. en kylling som var mer stivnet gummi en saftig, hvitt kjøtt), hatt underholdning (i form av en lek) og sett folk danse (gutter som gnir seg på rumpen og danser sammen to og to som du aldri hadde sett to gutter danse i Norge) dro de av oss som var over 12, og som ikke måtte passe på de under 12, på båttur. Vi dro ut til en øy som har Nilens kilde som nabo og som har et 0 km punkt for Nilen. På denne øyen fikk jeg også en god del venner fra Bangladesh. Svært koselig!



 Nilens kilde - vann som kommer opp fra bakken

 0 km punktet

Meg og mine nye venner

1 kommentar:

  1. Jeg digger mamma sine solbriller som er kjøpt på VOSS!

    SvarSlett