lørdag 19. februar 2011

Kindergatten

Samtidig som skolen begynte igjen, begynte også barnehagen, eller kindergatten (med skrivefeil) om du vil. Til nå har det vært ca. 14 unger som kommer kl. 9 om morgenen. Det er først litt undervisning i form av å lære å telle, lære fargene og alfabetet (noe jeg synes er litt i meste laget for en to-åring, men slik er det nå her). Deretter får de en kopp med grøt (som sikkert bidrar en hel del til noen av barnas kosthold) og leker en god stund før de går hjem kl. 13.

Jeg har som regel rolle som assisterende barnehagetante ettersom det er litt vanskelig å kommunisere med unger som bare snakker Luganda (det lokale språket). Det har vært et par ganger at jeg og Maria har hatt ansvar for hele barnehagen, det er ikke lett skal jeg si deg!

Det er stas med lekebiler! 



Søt, liten gutt med turban
(det er mitt skjerf og ikke noe folk går med til vanlig her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar