søndag 31. oktober 2010

Field work

En del av det jeg gjør her i Kabale er å dra ut til mikrofinansgrupper. Den ene dagen kjørte vi i 2 timer for å tilbringe 15 minutter med dem. Da måtte vi dra tilbake på grunn av at det begynte å regne, ergo veien ville bli ufremkommelig! Allerede på veien bort til gruppen hadde vi nesten satt oss fast i gjørme. Mens sjåføren gasset på, sto vinduet i bilen åpent og gjørmen bare sprutet inn…

Resultatet av gjørmebadet

Sparegruppen

På vei hjem ble vi møtt av et utrolig kraftig regnvær. Det regnet så mye at vi ikke så veien foran oss. På toppen av det hele begynte det å hagle! Mens Ragnhild Camilla foldet hendene, satt Gerald på andre siden og mente at vi måtte "keep our fingers clossed".

Jeg tror dere forstår...

Utsikten foran


Da vi kom hjem til Kabale var halve hovedgaten oversvømt… Det satte likevel ikke en stopper for alle. Vi hadde noen ærend og i den ene butikken kostet de vannet vekk fra gulvet. Effekten av det kan jo stilles spørsmål ved...


3 kommentarer:

  1. Det er veldig kjekt å lese om opplevelsene deres. Knallbra bilder, også!

    SvarSlett
  2. Det kan se ut som det trengs en veg-ingeniør der ute. Kanskje jeg skal ta en tur...? ;-))

    SvarSlett
  3. Du må bare ta turen ned, Harald! Men jeg tror jeg må advare deg; veiene her er nok et evighetsprosjekt!

    SvarSlett