mandag 4. oktober 2010

Totally awesome!

I skrivende stund er det (i følge min mening) svært liten tid før jeg setter kursen mot Uganda hvor jeg kommer til å være i 7 måneder! Ut fra det min flybillett sier skal jeg være halvveis i luften klokken 06.46 på onsdag morgen. Jeg skal da først til Amsterdam for å bytte fly (og kanskje en tur innom Starbucks...) og deretter vil flyets propeller og luftstrømmene føre meg til Entebbe International Airport i Uganda. Det blir ‘totally awesome’!
I år er jeg student ved Hald Internasjonale Senter. Hald er en fagskole i tverrkulturell forståelse og internasjonalt arbeid. Skolen eies av Strømmestiftelsen, Det Norske Misjonsselskap og Laget som har hver sitt utvekslingsprogram. Jeg er student ved Strømmestiftelsens program; Act Now. Det er gjennom dette at jeg skal til Uganda. Jeg og min teampartner Ragnhild Camilla skal arbeide på et prosjekt som driver med mikrofinans og en skole for jenter. Dette prosjektet befinner seg i Kabale, en by sørvest i landet. 
Så de siste seks ukene har jeg tilbrakt i Mandal, på Hald, for å forberede meg til dette. Jeg og Ragnhild Camilla har bl.a. begynt å lære stammespråket Rukiga. Ellers har det gått mye i kultur og tverrkulturell forståelse, personlig vekst (type lær å kjenne deg selv), bistand og utvikling og misjon. Så nå er jeg virkelig klar for det store utland! (Spesielt med tanke på at jeg har tømt hele apoteket for malariamedisin... Jeg tror apotekmannen lo litt av meg)
Sånn, der var første, awkard (eller kleint som det er på norsk, noe jeg oppdaget idag) blogginnlegg skrevet! Jeg er lettet! Nå står trøstespising/gledesspising av Nerds og pakkeplanlegging/pakking for tur... Wish me luck!

1 kommentar:

  1. God tur! Vi håper alt går bra på reisen. Glad i deg <3 !
    Hilsen
    Mamma, Pappa og Ingrid

    SvarSlett