fredag 4. mars 2011

Introduction

Forrige lørdag var jeg på noe som kalles en introduction. Slik jeg har forstått det er det en seremoni som holdes for å introdusere brudgommen i brudens familie (det kan være omvendt) før bryllupet. Jeg hadde fått med meg at dette skulle være en ganske festlig greie, med mye liv, drama, og hauger med gaver til brudens familie (det er et spesielt ord som jeg ikke kommer på). Den introductionen jeg var på var ikke like fancy pantsy, men det gjorde meg ingenting! Jeg dro sammen med Ruth (som var forlover), først med boda boda, så med tre forskjellige taxier og så til slutt med boda boda et stykke til festen. Da vi kom fikk jeg hjelpe til med en blomsteroppsats (noe jeg ikke har gjort før, men min oppgave var heldigvis ikke særlig krevende). Ruth hadde fått tak i en gomas (tradisjonell Ugandisk drakt) som jeg fikk låne. Det var litt av en mengde stoff surret rundt meg! Deretter kom selve seremonien (som jeg ikke forstod så veldig mye av ettersom jeg ikke fikk alt oversatt). Det hele ble avsluttet av en kraftig porsjon ris, litt matooke (bananmos) og et godt stykke kylling!


 Bruden og hennes følge

Finn en feil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar