fredag 1. april 2011

Hoi hoi

Long time, no see! Jeg tror aldri jeg hadde blitt rik på å blogge… Dette går jo i rykk og napp! Siden sist har det skjedd en god del, blant annet har regnsesongen begynt igjen her. En konsekvens av det er lite strøm fra solcellepanelet (som er min eneste strømkilde), noe som ikke fremmer Ragnhilds bloggevirksomhet. Nå skal jeg ikke være ufattelig negativ, null blogg har likevel betydd full vanntank, noe som betyr at Ragnhild kan dusje!

For et par minutter siden dro Anne-Mette og Magne og deres besøkende, Åse, på safari. Jeg har altså hele huset for meg selv (hoi hoi) og da passet det ganske godt med en liten oppdatering av ”Ragnhild i Uganda” (ganske genialt bloggnavn, ikke sant?). Så her kommer et innblikk i Hildas liv.

Bare en sånn liten smakebit: I går under middagen var jeg vitne til at en muslim lærte en kristen hvordan å be for maten. Eleven gjorde korsets tegn foran brystet (jeg vet ikke hvordan skrive det på en elegant måte, men tenk i de katolske baner) og muslimen sa bismirrah (tror jeg). Jeg bidro med ”Mat halleluja, amen!”


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar