søndag 1. mai 2011

Flaskehuset

Jeg har hatt noen innlegg relatert til helsesenteret tidligere. Noe jeg ikke har fått delt med dere er flaskene i veggen. Jeg synes dette er utrolig kult!


Arkitekten hadde en idé om at to av veggene skulle ha et område dekket av flasker. Jeg husker ikke helt hvor denne ideen kom fra, om det var lys og åpenhet eller ikke. Det er noen munker (jeg tror de var buddhister) som har brukt uendelig mange år på å lage et tempel av nesten bare flasker. Jeg skal være enig at det var tøft!

Buddhistene brukte flere år på dette, vi hadde en måned eller to på å sette flaskeprosjektet i veggen. Det høres kanskje ikke så vanskelig ut, men flaskene skulle knuses slik at bunnen var hel, og to bunner settes imot hverandre. Dette er likevel nesten praktisk umulig (bare prøv selv, men vær forsiktig). Det ble uansett laget en plan b, som resulterte i dette. Ganske stilig, ikke sant?

Det er ølflasker satt inn i veggen

På noen av flaskene står det "beer" i glasset, kanskje ikke like heldig på et helsesenter i et land som sliter med alkoholproblemer, man må heldigvis stå ganske nærme for å se skriften på flaskene...

Da veggene ble bygget gikk stilasbjelkene inn i veggene og laget noen huller i veggen. Noen av disse hullene får en tom fruktvinsflaske (fruktvinen smakte helt forferdelig, hvis dere lurte). Dette var ikke planlagt, men bare ble til etter hvert!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar