mandag 2. mai 2011

In the hood?

Dette burde nok egentlig ha kommet de første ukene på Nyenga, men her er noen bilder fra "nabolaget" og "downtown" Nyenga. Jeg vet at det ikke akkurat er kunstverk, men jeg tror det kan gi dere et litt mer utdypt bilde av den verden jeg bodde i. Så må jeg bare beklage for alle bildene som pøser på. Det er ikke meningen med en overload, jeg vil bare dele det med dere! (Dessuten er bildene lett å bla over)



 Nyenga trading center, eller downtown om du vil... Slakteren er i den røde boden og under alle parasollene lager de chapatti, en pannekake som ikke er søt.

Damer i finstasen på første påskedag. Denne dagen hadde en fotograf satt opp en bod der han tok bilder av de som ønsket det.

Boda boda sjåførene under treet. De venter på kunder og kommer det en taxi (de er som regel fulle, ergo 14 passasjerer eller mer som gjerne skal avsted videre og trenger transport) er de på plass rett utenfor bildøren.



Åkeren nedenfor barnehjemmet. Geitene bor helt til høyre i bildet i det mørke området som ikke er en busk.


Travle tider ved utedoen, her bruker de hullet i gulvet om hverandre (jeg må bare si at det ikke var slik at jeg brukte dagene mine på å stå ved utedoen og ta bilder, hvis dere begynte å lure...)

Helsesenteret slik det så ut da jeg dro. Taket er på plass, de fleste flaskene i veggen og de holder på å installere vindusrammer og dører. Huset bak de to palmene er det huset jeg bodde i. Bildet er tatt fra utedoen (ok, jeg oppholdt meg der i et par minutter etter det forrige bildet)

 På sykkeltur i nabolaget, på vei til høvdingen. Det hadde regnet og var ganske gjørmete på stien så flipfloppene mine fikk et sånt platålag under sålen, lekkert! Til venstre ser dere bananplanter.


Nyenga Children's Home!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar